Recension: Basiderm!

Idag så åkte jag till apoteket för att köpa mig ordentliga produkter till ansiktet! 
 
Mitt största problem måste vara min feta hy.. Speciellt med dom fulltäckande lager men foundation jag lägger på i ansiktet! 
Efter ca 1-2 timmar så börjar olja tränga igenom (speciellt näsan) porerna. Och efter 2-3 timmar så börjar alla ''fina linjer'' som jag har runt munnen komma fram, foundationen lägger sig i alla linjer och den blir super ojämn! Så nu tänkte jag att jag måste köpa ordentliga podukter! Och inte nått garnier skit som luktar gott och har snygg förpackning! 
Gick in på kicks häromdagen också för att få tester på två primers - Smashbox photo ready foudantion primer & Loreal Studio Secret primet! Och Smashbox såg lovande ut måste jag säga!! 
 
Basiderm Oil Control Foam Wash & Oil Control Daily Moisturizer 
Har endast testat produkterna idag! Men dem känns lovande så tidigt.
 
Foam wash är som ett skum du pumpar ut, den ger inte så mycket ''tvätt'' effekt som en gel wash, vilket är liiiite dåligt! Stinker gör den också.. MEN den rengör ju och tar bort olja så det får man leva med antar jag! 
 
Dagkrämen är en vit smörja som man också pumpar ut, känns mjuk och skön på huden och sugs in jätte fort och innehåller INGA oljor som täpper igen. När man har fet hy ska man HELST undvika dagkrämer med olja i för att bara ha den olja som ansiktet producerar, använder du dagkräm med olja i har du dubbelt upp av olja vilket resulterar till igentäppta porer och glasigt ansikte. 
 
STORT + att den motvärkar acne hy (vilket jag inte har) men har vääääldigt ojämn hy för allt som sitter under och det ploppar väl ut nu när jag använder dessa produkter! 
 
 
 
Detta är alltså hur min hy ser ut efter en hel dag utan smink. Bilder är ju inte super och visar inte all min feta hy! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR