Tvätta penslarna med balsam?

Låter säkert jätte bra? Eller hur. 
Svaret är NEJ! 
 
Tvättade mina penslar idag, och brukar aldrig göra det men använde balsam på mina penslar med äkta hår. 
Lät balsamet sitta i ca 1 minut innan jag tvättade ur det. Så jag började skölja ur och ''dra'' ur balsamet när jag såg att allt var mörk grönt/grått och tänkte vafan är det här?! Jo dom tappade färg! Penslarna är svarta och utav äkta hår.
 
Frågan är om det verkligen är så bra att tvätta dom med balsam? 
Ni har aldrig tänkt på att det ska hjälpa på MÄNNISKOHÅR och inte djurhår som penslarna oftast är gjorta utav. Det hände alltså att penslarna lossade färg utav balsamet.
Och tänk hur mycket kemikalier nu sveper runt i ansiktet bara för att penslarna ska vara lena?
NO NO!!
Fram över kommer jag aldrig använda mitt eget balsam till mina penslar. Utan jag har balsam för marsvinen som är för djur, och inga avfärgningar kommer att ske, och inget hår kommer att tappas och det kommer endast göra penslarna lena! Vilket balsamet till marsvinen är till för. 
 
SÅ tvätta penslarna men BALSAM? NEJ!! 
Inte heller Schampoo för lika där, till för människor och inte djur hår! Använd YES diskmedel, anti bakerier i diskmedel! 
 
 


Caroline

Hej Johanna! Vet att du älskar smink och jag har börjat sälja Mary Kay! Skulle du vara intresserad av att prova något av det? Eller du kanske har provat förut? Själv har jag slutat använda vanligt smink och kör helt på Mary Kays hudvård och smink. Vill jättegärna dela med mig av dom här produkterna till dig och alla andra! :)


Blogg: http://glossfashion.com/Caroline
Anonym

Kan du inte göra ett inlägg där du gör olika sminkningar med roughen på annoulunda sätt? :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR